vår och odlingsförberedelser

2014-03-31 ♥ 10:25:33 | Kategori >> Familjeliv | KOMMENTARER (3)

En helg med så mycket sol att det känns som sommar. Jag har monterat upp några pallkragar, anlagt en rabatt och krattat en massa löv. Att vår tomt har utsikt över lekparken har helt klart sina fördelar.... För allt detta har jag kunnat göra samtidigt som ungen var underhållen. Hon har vattkoppor men är nästan bra, det kändes bra att äntligen få släppa ut henne på "grönbete", hon klättrade på väggarna här hemma, liksom fast i sin feber och sitt kli.
 
Vår framsida ligger i direkt söderläge. Altanen blir supervarm och mysig. Där ska det stå krukor med tomat, gurka, paprika och kanske något annat. Sedan ska det odlas i pallkragar också. Morötter, ärtor, broccoli, olika sorters lök och lite kryddor, ruccola och kanske något mer. Sallad? Spenat?
 
Baksidan har en stor (för att tillhöra ett radhus) plan gräsmatta. Det hade varit bättre med alla pallkragar där, och hålla framsidan mer "snygg", men nu är ju baksidan rakt i norr så det blir nog bättre så här. Och jag tycker nog egentligen inte att någonting är snyggare än en massa växande mat, även om andra kanske hade föredragit prydliga rabatter.....
 
Jag har för övrigt byggt ett litet drivhus, det blev sjukt bra för nästan inga pengar alls. Nu har jag storhetsvansinne och vill bygga ett växthus.
 
 



Kommentarer
Postat av: ellie

Härligt! Och superbra att ni kan odla egna grönsaker :)

2014-04-06 @ 13:33:09
URL: http://myrslokens.blogg.se
Postat av: Maria - mamma och gravid ♥

ja vad underbar helgen har varit! :)

sv; fy för en massa blödningar! de är så himla skrämmande. jag har inte fått några fler sedan vecka 10 ungefär och hoppas inte att de kommer tillbaka

2014-04-28 @ 21:58:18
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Maria

för att jag har så mycket kläder sparade och tycker att det är roligt att köpa nya så behöver rensa :p

2014-09-15 @ 08:22:08
URL: http://fashionstars.blogg.se

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0