som söndagsångest fast tusen gånger värre

2012-03-30 ♥ 14:35:21 | Kategori >> Tankar & diskussioner | KOMMENTARER (1)

Jag är en person som drabbas av enorm söndagsångest. Även om jag har tyckt om alla jobb jag har haft på senaste tiden så älskar jag att vara ledig så mycket att det värker i själen när insikten att det snart är vardag igen smyger sig på. Jag får söndagsångest redan på torsdagen. Det påpekade min sambo, och jag insåg att det var sant. Snart är det fredag och då är helgen snart slut igen...

Så känns det nu. Fast nu gäller det inte helgen, utan sommaren. Jag är knappast ensam om att dyrka sommaren och solen. Den enda värdiga årstiden i det här landet. Jag älskar våren också, men egentligen bara för att våren lovar att sommaren snart kommer.

Nu är det vår. Och snart är sommaren slut. Snart blir augustivindarna iskalla och hösten hotar med sin framfart.

 

Nästa vecka är det påsk, och jag fyller 24 år. Hur hann jag bli så gammal?



Kommentarer
Postat av: ellie

Ja tiden går alldeles för fort...

2012-03-30 @ 15:16:57
URL: http://myrslokens.blogg.se/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0