samla dyrbara droppar

2012-08-20 ♥ 16:27:06 | Kategori >> Amning | KOMMENTARER (0)

Jag läcker stora mängder bröstmjölk, och har gjort det från första början (började sippra i vecka 17!).
 
Allra mest läcker jag när jag ammar, förstås. Det sprutar ur det andra bröstet. Det var väldigt jobbigt i början, då var det ännu värre. Barnmorskan på återbesöket på BB tyckte att jag skulle köpa mjölkuppsamlare för att ta till vara på de magiskt bra dropparna som annars gick till spillo.
 
Jag köpte meledas uppsamlare, och har varit jättenöjd. Snart hade jag frysen full med bröstmjölk och undrade när jag skulle få användning för den, för jag hade ju mat till ett halvt barnhem så vi använde knappast den till vår bebis. (Jag fick inte donera eftersom jag åt antibiotika.).
 
Men så en kväll fick jag en allergisk reaktion på en antibiotika, och fick åka till akuten. Där fick jag adrenalin och fick därför inte amma på 8 timmar. Det kändes oerhört skönt att kunna säga till läkaren att hon inte behövde fixa fram ersättning, för jag hade sparad bröstmjölk så det räckte och blev över!
 
 



Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0