att läcka.

2012-05-13 ♥ 16:22:00 | Kategori >> Amning | KOMMENTARER (1)

Jag har överproduktion på bröstmjölk. I vanliga fall anpassar sig brösten efter barnet. Tillgång och efterfrågan, liksom. Men trots att min bebis är två månader, och jag helammar henne utan att pumpa eller något annat som kan störa så fullkomligt sprutar det mjölk ur mig. Det är jobbigt. Det blir blött. Och de fulla brösten får dessutom mjölkstockning lätt.

Jag lägger ner en mindre förmögenhet på amningsinlägg, och känner mig ensam skyldig till den mesta miljöförstöringen i världen med tanke på min förbrukning av dessa bomullsgrejer. Så jag köpte tvättbara inlägg. De var väldigt sköna. Och dåliga. På bilden kan man se en rund torr fläck mitt i det blöta. Där är inlägget....

Men de funkar nog bra om man bara droppar...


Trackback
RSS 2.0