tårtbakning

2011-03-30 ♥ 11:24:03 | Kategori >> Mat & bak & sånt | KOMMENTARER (0)

Jag följer väldigt sällan recept. Men det är ändå fantastiskt att bläddra i fina kok- och bakböcker. Där får man inspiration som bara den. Även om jag inte följer recepten så är de ju jättebra att ha som grund.

Min hög med de bästa inspirationsböckerna. Jag har fått allihop. Mina nära och kära känner mig vad det verkar! Den högst upp fick jag av min syster i födelsedagspresent i år.

Fina kreationer som jag alltid i teorin har lust att göra, men sällan orkar när allt kommer omkring...

Choklad är det bästa!

Just den här gången så är det tårta som ska bakas. Jag fyller år på tisdag och på söndag kommer min närmsta familj hit för att fika!

Jag använder Leilas grundrecept på tårtbotten.... med kakao i så det blir chokladsmak även på botten.




Tricket är att vända ner mjölet, absolut inte använda elvisp!

Så där! Nu har jag gjort botten till tårtan, så det blir superenkelt att göra den på söndag. Köpta bottnar är onödigt, men det är skönt att slippa göra dem samma dag.



Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0