Japan och sånt

2011-03-15 ♥ 19:18:50 | Kategori >> Tankar & diskussioner | KOMMENTARER (1)

Det här är Kobe i Japan på 60-talet.


Där jobbade den här mannen, min morfar, i några år. Här iklädd yukata.


Han bodde på huset på berget (kryss i fotot) tillsammans med min mormor...


...och mina morbröder.


Min mormor ägnade dagarna åt att skriva långa brev hem till Sverige, vilket är fantastiskt, för de finns kvar än idag. En sommar läste mormor alla breven högt för mig, det tog flera veckor och var alldeles underbart. Som en saga - fast på riktigt! Det var verkligen exotiskt att flytta till Japan på den tiden. Hon blev gravid under tiden som de bodde där.


och bebisen föddes där.


Här är hon - min mamma! (Lägg för övrigt märke till min mormors skor, det här var långt innan flip-flopsen kom till Sverige och de var väldigt exotiska och annorlunda)


Mamma!




Kommentarer
Postat av: Ellinor

Så underbart med gamla foton! Måste fråga min farmor och mormor om de har några gamla foton att visa!

2011-03-15 @ 20:31:13
URL: http://movingforlove.blogg.se/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0