rutiner

2011-01-21 ♥ 12:35:02 | Kategori >> Tankar & diskussioner | KOMMENTARER (0)

Man mår verkligen bättre av regelbunda sov- och ätvanor. Och veckovanor. Både jag och sambon har varit helt oregelbundna då han har jobbat konstiga tider, medan jag har pluggat och jobbat extra. En hel helg kan ha varit fylld med jobb medan en onsdag var ledig. Ena veckan lyckades vi vara lediga tillsammans mycket, andra var vi inte ens vakna på samma tider på dygnet. Mycket förvirrande, och jobbigt.

Det är därför fantastiskt att han pluggar nu. Visst, vi får inte de där veckodagarna lediga tillsammans längre, eller tre dagar i sträck, som vi kunde lyckas få förut med lite tur. Men å andra sidan så är vi lediga tillsammans på helgerna. Vi är nu normala människor som kan planera fredagsmys, gå på fester tillsammans (förut jobbade han ju varannan helg och missade därför i snitt varannan tillställning!), äta helgmiddagar och ha rutiner. Det känns jättebra.

 

Men allra bäst är nog att jag har lyckats få ordning på mitt dygn. Lägger mig i tid på kvällen, vaknar i td på morgonen. Det i sig gör ju att jag äter på regelbundna tider. Allt blir bättre helt enkelt. Mycket bra medicin mot stress faktiskt!




Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0