matlådslagning

2011-01-22 ♥ 15:00:40 | Kategori >> Mat & bak & sånt | KOMMENTARER (0)

Att laga och äta matlådor är vi ganska dåliga på. Det är ju så lätt, bara att laga fler portioner än det går åt och sedan lägga i lådor. Men så gör vi sällan. Framförallt jag är väldigt kräsen med vad som "går" att äta uppvärmt och inte. Så för mig fungerar det bättre att laga mat endast i syfte att göra matlådor lite då och då.

Att laga i ugnen är bäst. Kanske framförallt för att man inte behöver "laga" så mycket utan mest vänta på att det ska bli klart..

Jag gjorde kycklingfiléer i ugnen. Olja i en ugnsfast form...

Och så frysta kycklingfiléer med en smörklick på. Sen in i ugnen som är ställd på 200 grader, ställer man in formen under tiden som den hettas upp så hinner de tina i samma veva.

Kycklingfiléerna kan man ha till en sallad, eller något annat. Jag gjorde stuvad spenat till för det är dels galet gott och dels gott att värma. Så! Nu har vi matlådor i frysen, bra va?



Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0