kaneläpplen och kärlek

2011-02-04 ♥ 13:48:21 | Kategori >> Mat & bak & sånt | KOMMENTARER (2)

 

Äpplen är ett bra livsmedel. Goda att äta som de är, och fantastiska att göra diverse desserter med. Äppelmos och äppeljuice klarar jag mig dock personligen utan. Men kaneläpplen i ugn är otroligt gott! Och lätt att göra.

 

Bara att skiva äpplena och ta bort kärnhuset, lägga på en plåt med lite smör och mycket kanel och skjutsa in i ugnen! 200 grader var min inställd på. Jag tog ut dem när jag tyckte de såg klara ut, efter 10 min kanske.

 

Vispad grädde med lite vaniljsocker i är gott till. Ät dem helst tillsammans med någon du är kär i.

 

Mums!






Kommentarer
Postat av: Rebecca

Så himla gott med stekta kaneläpplen. Det ska jag göra imorgon!

och vilken fin bricka i inlägget ovan. Vart kommer den ifrån?

2011-02-07 @ 20:07:47
URL: http://hallonsemla.devote.se
Postat av: Sandra Ajax

Vilka fantastiskt vackra bilder du har i din blogg! :)

2011-02-09 @ 20:19:22
URL: http://sandraajax.se

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0