ibland undrar jag om jag är 22 år. Och alla bloggar är korkade?

2010-09-21 ♥ 20:49:51 | Kategori >> Tankar & diskussioner | KOMMENTARER (0)

Jag försöker titta på idol. Tänker att jag kanske bara inbillar mig att jag är en tant som bara gillar svt.


Men nej, det går inte. Jag får panik av tv-program som inte är direkt intellektuellt stimulerande. Allt annat går bort.

 

Med det menar jag förstås inte att jag bara ägnar mig åt sådan slags kultur. Jag läser ju bloggar som en annan 17-åring. Så jag antar att den lättsamma delen av mig fyller sin kvot på det viset - och något utrymme för ytliga tv-program finns inte.

 

För övrigt så är inte alla bloggar korkade och ytliga. Men alla stora är det. Jag tror knappast att det beror på att folk i allmänhet gillar dumma saker, men helt enkelt att det är sådant man är ute efter när man läser bloggar. När man kopplar av. Och jag förstår inte riktigt kritiken mot alla dessa bloggar.

 

Vi måste få utlopp för alla våra sidor. Ingen orkar vara seriös jämt. När jag kommer hem från en tung skoldag i många bemärkelser - mycket att lära och ta in, och ämnen som gör ont, så kanske jag vill läsa om fokis nya naglar. Som omväxling.




Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0