vuxenpoäng

2010-10-19 ♥ 22:28:37 | Kategori >> Tankar & diskussioner | KOMMENTARER (0)

Alltså. Jag bor i bostadsrätt med min sambo. Jag dricker kaffe för jag tycker det är gott. Föredrar några glas vin med vänner framför partykväll alla gånger (var på krogen sist sommaren 09). Jag tycker tonåringar klär sig underligt och pratar lustigt. Om ett år har jag varit akademiker i några månader. Jag storhandlar, betalar räkningar och tvättar kläder.

Är jag vuxen snart? Det känns inte som det. Det känns inte så som jag trodde att det skulle kännas när jag var liten.

När jag var liten så tänkte jag att vuxna inte kunde ha kul på riktigt. Det märktes ju, de tittade på nyheterna. Tråkigheten självt liksom. Drack hellre kaffe än oboy. Pratade hellre än lekte.

Jag har sån åldersnoja att det inte är klokt. Skrev "Jag 22 år" i min kalender för nästa år. Fick ändra. Jag fyller ju 23. Herregud. Vad hände? Jag var ju 17 nyss.






Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0