juligt

2010-11-27 ♥ 09:32:14 | Kategori >> Tankar & diskussioner | KOMMENTARER (0)

Jag och min kusin brukar alltid sätta upp mormors julpynt. Det började väl när vi var runt 12, då betalade hon oss 50 kr för att hjälpa henne, för hon tyckte det var skönt att slippa kliva upp och ner för pallar och så.

För varje år som gick så fick vi göra mer och mer i takt med att hennes ork och förmåga har minskat, och de senaste åren så har vi gjort allt, medan hon har suttit på en stol och berättat för oss hur alldeles fantastiska vi har varit. Hon har mycket stora tankar om sina barnbarn. En gång sa hon till mig att jag är så fantastiskt duktig på det här med el att jag borde bli elektriker...det jag hade gjort var att stoppa en av ljusstakarnas sladd i en förlängningssladd...

Idag så ska vi pynta som vanligt. Men mormor är inte hemma, för hon är på sjukhus. Det känns så väldigt trist och konstigt, men vad ska man göra?

Men först så ska vi på julmarknad
, och ikväll är det glöggkväll hos den nämnda kusinens föräldrar!

Ängeln på bilden hänger i mitt fönster. Den har jag fått från mormor, hon ville slänga den. Det är bara en vanlig billig från IKEA, som nästan varje familj har, och den har helt tappat formen. Men den är liksom värdefull bara för att den har hängt hemma hos henne, även om det inte ens är någon gammal fin sak eller så.



Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0