hej jag är en tant

2010-12-23 ♥ 17:58:15 | Kategori >> Tankar & diskussioner | KOMMENTARER (0)

Jag är hemma hos mamma och pappa. Har varit här mest hela dagen, min syster är här (bor i vanliga fall i Köping). Vi har ätit julmat och gjort julgodis.

Godaste jultallriken. Mammas omelett med räkstuvning är galet god, köttbullarna är gjorda av hjortfärs och köttet till höger är rökt rådjursbog.

När en mor och dotter ska se på tv
tillsammans så är det väl kanske inte så ovanligt att det blir lite diskussioner. Den ena vill titta på svt eller kanske pernillas jul, medan den andra vill titta på criminal minds. Det samma när det gäller radion. Ska det vara p1 eller nrj? Mamma vill titta på criminal minds medan jag föredrar debatt. Mamma vill lyssna på nrj, jag vill lyssna på p1.

Fast det är väl inte så konstigt i den här generationen egentligen? Man gör ju alltid tvärtemot sina föräldrar på nåt vis. Nu är det inne att sylta och safta, som min mormor gjorde. Titta bara på underbaraclaras blogg som är populär som tusan. Det är modernt att vara gammeldags. För ett tag sedan var det inne med sushi, thaimat, exotiskt och "nytt". Idag är det defintivt mer inne att äta stekt strömming med skirat smör eller rotmos med fläsklägg. Surdegspappor på söder som virkar mössor ska det vara. Lite kul, faktiskt.



Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0