vår bil.

2013-02-01 ♥ 21:53:33 | Kategori >> Vardag | KOMMENTARER (0)

Under två veckor var min syster i Thailand. Det var under denna tid som min man började plugga igen, och det var dags för mig att jobba deltid. Utan att vårt barn ska börja förskolan. Det blir en hel del pusslande, helt enkelt. När de var i Thailand så fick vi låna deras bil. Vi kom snabbt fram till att det inte går att få ihop det med barnpassning och jobb om vi (jag) inte har en bil så jag kan ta mig hem på 10 minuter och vi slipper lägga tid på att åka buss för att handla mat.
 
Så. Det var dags för oss att köpa bil! Ytterligare vuxenpoäng!
 
 
Det blev en Toyota Prius. Begagnad, men så pass ny att den har garanti i några år till. En hybridbil, som alltså går omväxlande på el och på bensin. Så den är bra för miljön (ok, ingen bil är bra för miljön, men den är bland de minst dåliga), ekonomisk sett till månadskostnaden (låg skatt och drar lite bensin), skön att köra och alldeles alldeles underbar!



Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0