60 frågor

2013-02-02 ♥ 19:04:48 | Kategori >> Vardag | KOMMENTARER (0)

1. Hur gammal är du? Fyller 25 i april.

2. Hur gammal känner du dig? Tycker 25 låter vansinnigt gammalt, samtidigt som jag känner mer gemenskap med 40+:are.

3. Vad har du gjort i dag? Sovit länge, umgåtts med mamma, pappa och min syster. Handlat på willys. Varit hemma med min karl och unge.

4. Vilken film såg du senast? The Hobbit.

5. Vem ringde du senast? Mamma.

6. är du besatt av någonting? Pussar.

7. Är du rädd för blod? Nej, inte alls.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Ett stökigt vardagsrum i ett kärleksfullt hem.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Hm. Göran Persson, Carl Bildt och Per Albin Hansson är de enda jag kommer på.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej. Då hade jag haft 5 på ovanstående fråga, åtminstone.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart, blått och rött tror jag.

12. När vaknade du i dag? Klockan 10 gick jag upp. Men då har både jag och min karl varit uppe om vart annat hela natten med febrig 10-månaders.

13. Vilken är din favorithögtid? Jag gillar midsommar.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Precis exakt där jag är. I Tullinge alltså.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Jag har nog aldrig besökt ett så hemskt ställe. Spökhuset på Liseberg möjligvis.

16. Hur vill du tillbringa din pension?
Jag hoppas jag får vara frisk så länge som möjligt och att jag får passa barnbarn och dricka rödvin med min man.

17. Vad lyssnar du på just nu? Min bebis som "småpratar".

18. Har du någon gång brutit ett ben? Jag har brutit armen en gång.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Kaffe och mjölk är livsviktigt. Och frukostgrejer, men vad spelar inte så stor roll, bara jag får frukost. Kommer aldrig förstå mig på folk som inte äter frukost.

20. Vem är din favoritkändis? Hm. Jag kan inte komma på någon.

21. Vad är du på för humör just nu? Trött och lycklig. Men lite förtvivlad över att min unge är sjuk. Igen.

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa och Asien,

23. Snarkar du? Nej, bara om jag är väldigt täppt i näsan.

24. Vilka yrken har du provat på? Stå i kassan på McDonalds, sortera journaler på Huddinge Sjukhus, vårdbiträde, LSS-handläggare och enhetschef på äldreboende. Och Koordinator på ett äldreboende som jag är nu (fast jag är egentligen anställd som enhetschef fortfarande, men med lite annorlunda uppdrag en period för att kunna kombinera med föräldraledighet)

25. Hur går du helst klädd? I mjukisbyxor och t-shirt.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Vädur.

27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad.

28. Vad sa du senast? "Hej"

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Svenska.

30. Vad har du på dig just nu? Mönstrade byxor från Thailand och en t-shirt. Fult och skönt!

31. Vilken är din favoritaffär? Ica Maxi.

32. Vad har du för storlek i kläder? Medium

33. Vad har du i dina fickor? Kvitton, nycklar.

34. Vad köpte du senast? Sötpotatis.

35. Hur många gånger har du flyttat? Tre

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En båt, en gps och en mobil.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Trött på kvällen. Och morgonen.

38. Senaste filmen du såg på bio? The Hobbit.

39. Har du blivit sydd någon gång? Japp, tre stygn efter förlossningen. Barnmorskan sa att hon skulle sytt ett, men eftersom de fick plocka ut min moderkaka på operation så passade de på att sy när jag sov. Så det var en kirurg som sydde och man kan, enligt barnmorskan, inte sätta nål och tråd i en kirurgs händer utan att de syr för mycket.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja. Senast i somras.

41. Vad åt du till frukost?  En rågkuse med ost, kaffe med mjölk.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag skulle strax fylla 15 och livet var en berg- och dalbana som sig bör.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Pappa städade vårt kök när han var barnvakt.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På en hylla ovanför sängen.

46. Vad var det sista du åt?  En morot.

47. Vem är världens vackraste kvinna? Angelina Jolie.

48. Är du blyg? Ja, i vissa sammanhang.

49. Vilken var den sista konserten du var på? Eh, det var Aqua för läääänge sedan.

50. Vad heter du i andra namn? Kristina Sofia.

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Just nu styrketräning.

54. Har du några husdjur? En katt som bor hos mamma och pappa.

55. Vill du gifta dig? Nej, aldrig mer. Jag är ju redan gift med kärleken i mitt liv!

56. Var växte dina föräldrar upp? Mamma i Tullinge från att hon var typ 8. Pappa i Göteborg.

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja.

58. Har du svenskt ursprung? Ja. Är dock 1/8 tysk.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Ellie, Ellan.

60. Vilka är dina största svagheter? Att jag blir så väldigt sårad lätt.




Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0