Finaste medeltidsveckan.

2012-08-10 ♥ 11:35:17 | Kategori >> Festligheter | KOMMENTARER (3)

Förra året var jag på medeltidsveckan för första gången.
 
I min mage växte ett litet foster. Jag var i vecka 11 och levde fortfarande på hoppet om att illamåendet skulle gå över runt vecka 12 som så många talade om.
 
Jag sov middag flera gånger om dagen, kräktes, grät och led på en mantel som min man placerade på olika platser medan han sprang till affärer och köpte nya saker som jag kanske skulle kunna äta.
 
Tanken på att illamåendet berodde på att vi skulle få ett barn var omöjlig att begripa. Det var så svårt att föreställa sig att vi nästa år skulle ha en 5-månaders bebis med oss.
 
 
 
Men så blev det.
 
I år mådde jag inte illa. I år sov en liten knubbis i min struthätta.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer
Postat av: Mama Bear

Åh, vad fint. Tänk vad mycket som hinner hända på ett år.

2012-08-10 @ 12:59:52
URL: http://yourmamabear.wordpress.com
Postat av: Denise

Hej! Gillar din blogg och såg att du även är socionom, något jag också pluggar till. Kommer vara klar till våren 2014 och undrar lite hur det var med att söka jobb efter examen som ung nyexaminerad (kommer va 22 när jag är klar). Var det svårt att få jobb? Hade du någon relevant arbetslivserfarenhet innan? Är åldern något som hindrar en när man söker? Undrar eftersom jag är yngst i min klass - går äldreinriktning
Mvh Denise

Svar: Hej hej! Kul att du gillar den :).
Jag var också yngst i klassen. Vad jag vet så har alla i min klass fått jobb, de flesta utan problem, även om många fick börja med vikariat (även jag...). Några har fått jobb som kurator, några som chef och de flesta som olika socialsekreterare. Det verkar vara lättare än man har hört om, faktiskt. Men jag sökte i princip allt som fanns ute, och blev kallad på några intervjuer. Det finns mycket jobb men också många sökande!

Lycka till! Du har valt bästa inriktningen tycker jag!

Jag var 22 när jag gick ut, och fick jobb som chef direkt. Att vara ung kan också vara ett bevis på att man är ambitiös, eftersom man har sett till att utbilda sig direkt ju!
Ellieott

2012-08-11 @ 13:14:58
Postat av: Denise

Hej!
Tack för svaren! Hade du någon arbetslivserfarenhet innan du fick ditt första socionomjobb? Har du några tips på vad man ska tänka på när man söker praktikplats?

Svar: Jag hade jobbat som vårdbiträde på äldreboende och inom LSS. Så i äldre/funktionsnedsättningsområdet, men inget som egentligen var relevant när det gäller socionomjobb... Sök praktikplats inom det du vill jobba! Många som praktiserar på en myndighet får jobb där sen, men jag ville inte jobba med det utan som chef så jag praktiserade med det...
Ellieott

2012-08-12 @ 16:20:58

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0