odling på få kvadratmetrar

2011-06-12 ♥ 14:27:59 | Kategori >> Odling | KOMMENTARER (0)

Vi har knappast någon stor balkong. Den är väl ungefär så liten som en balkong över huvud taget kan vara. I år har jag hållt tillbaka min hysteriska odling lite, eftersom jag har bestämt mig för att kunna vistas på balkongen också.

Trots balkonges lilla yta så odlas det just nu:

* Tomater (två sorter)
* Paprika
* Jordgubbar
* Smultron
* Ruccola
* Morötter
* Sockerärtor
* Timjan
* Citronmeliss
* Rosmarin

Tricket är förstås att inte odla så mycket av varje sak, och att ha bra anordningar att odla i. Jag har mest krukor som man kan flytta omkring efter behag. Sedan har jag en balkonglåda och kryddor som växer i små hängkrukor. En enda blomma finns också på balkongen, det är en ampel som hänger vid vår ljuslykta. Annars spills ingen plats på sådant som inte genererar föda!



Nu har det börjat komma massor av små jordgubbar!


Kryddorna.


Jag hade inte tänkt plantera några sockerärtor, men jag hade en påse kvar från förra året och en tom kruka...så det fick bli så!



Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0