som ett vårtecken

2011-01-24 ♥ 11:43:53 | Kategori >> Hus & hem | KOMMENTARER (1)

Jag köpte hem en påsklilja sist vi var på Ica Maxi. Det är för övrigt anledningen till att det inte är billigare att handla på stormarknader, för visso är köttfärsen och morötterna avsevärt mycket billigare, men det blir alltid andra impulsköp. Denna blomma för 29 kr var dock helt klart värd sina pengar. Jag blir glad av den när den står i fönstret.

Den liksom ger lite hopp om att våren faktiskt kommer. Att knoppar kommer att spricka och bli till blommor. Att isen blir till vårbäckar och att solen kommer värma snart. Snart.



Kommentarer
Postat av: Gudrun

Åh vad härligt med blommor som blommar! Jag längtar nästan till omplanteringen av mina växter, det är ju nästan ett vårtecken...

2011-01-24 @ 11:58:38
URL: http://rudgungudrun.blogspot.com/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0