jag väntar finbesök

2011-01-14 ♥ 14:53:27 | Kategori >> Vardag | KOMMENTARER (2)

Ikväll kommer valda delar av kusinskaran för att umgås. Inte helt ovanligt direkt. Vi spontanfikade igår (dock fattades en då). Ikväll är det lite vin och drinkar som står på schemat. Jag städar för tillfället, men ska snart hämta ett litet kusinbarn som jag ska ha tills hans föräldrar kommer ikväll då de är på examensmiddag. En annan kusin, storebrodern till mamman till barnet, tar läkarexamen ikväll. Denna storebror är kompis med min sambo sedan mååånga år tillbaka, och det var så vi träffades. (En annan i samma kompisgäng är gift med det mellersta syskonet i den skaran). Hänger ni med?






Kommentarer
Postat av: Gudrun

Har kollat lite i din odlakategori, satte du frön eller köpte plantor förra sommaren? Vår balkong kommer nog vara en bra drivbänk i sommar med tanke på hur mycket sol den brukar få och som du märkte har jag ju några små planer... :)

2011-01-14 @ 15:21:20
URL: http://rudgungudrun.blogspot.com/
Postat av: Gudrun

Jag ska ta och försöka göra en bra beskrivning av hur jag gör ceraten i ett blogginlägg imorn, men kort sagt är det bara att smälta ihop ingredienserna över ett vattenbad :) Här finns en intressant tråd från lockig.se om att göra egen tvål. Jag har dock aldrig vågat prova själv... http://lockig.se/viewtopic.php?f=6&t=5196



Aha, ja man kan ju sätta frön tidigt och köpa plantor om de inte tar sig.

2011-01-14 @ 21:10:03
URL: http://rudgungudrun.blogspot.com/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0