dag 7 - vänskap

2011-01-17 ♥ 19:04:39 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (1)

Jag brukar skämtsamt säga att jag inte tycker om andra människor. Det grundar sig i att jag inte har något större behov av att hålla kontakten med ytligt bekanta eller ens umgås med folk som jag inte känner väl och gillar mycket. Troligtvis beror det dels på att jag har lite av en social fobi (inte kul) men också att jag omges av fantastiska människor som jag har känt hela livet (kusinerna).

Det finns liksom inget utrymme för någon som jag kan ta en fika med men inte så mycket mer än så. De jag umgås med är inte jättemånga, men alla står mig tillräckligt nära för att jag ska kunna ha förtroliga samtal med dem eller åka utomlands tillsammans. Sen är jag tyvärr dålig på att hålla kontakten även med de vänner som jag fullkomligt älskar. Man får liksom tvinga sig på mig, och då tycker jag oerhört mycket om det. Det är trist. Det är så ofantligt dumt att jag förlorar vänner för att jag inte hör av mig och ibland är omständig med att träffas. Jag ska bli bättre. Jag har så mycket fina vänner som jag vill ha kvar, som inte är mina kusiner.



Kommentarer
Postat av: Sophie

Vet hur det känns, har också social fobi jag har bara 2 nära vänner, men som jag känner räcker det för mig. för dom två är Väldigt nära. ytliga vänner är inget som intresserar mig.

2011-01-17 @ 20:55:09

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0