Dag 6 - en vanlig dag

2011-01-15 ♥ 14:25:40 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (1)

Hur en vanlig dag ser ut är lite olika, eftersom det varierar så mycket när det gäller föreläsningar, hemmaplugg och sådant för mig. Vissa perioder är jag mest hemma och skriver, andra så åker jag till skolan på vardagarna. Min sambo har jobbat samma tider varje dag, går vid lunch och kommer hem ett på natten. Dock jobbar han sitt sista pass imorgon innan han börjar plugga.

Men ett exempel på en vanlig dag skulle junna vara detta:

Om jag ska plugga hemma går jag upp vid 9 och sätter på kaffe, surfar lite för att sedan duka fram frukost och väcka min sambo vid 10-11 beroende på hur trött han är, han jobbar som sagt inpå natten och ska han iväg och jobba samma dag igen så måste han få sin sömn.

Vi äter alltid frukost tillsammans. Om jag börjar tidigt så äter vi vid kanske 7, och sen går han och lägger sig igen när jag går till skolan.

När min sambo jobbar så går han hemifrån strax innan 13 och då pussas vi hejdå i flera minuter i hallen, sedan går han, och då springer jag till köksfönstret och vinkar hejdå och får slängpussar tills han försvinner nerför backen.

När jag är hemma och pluggar, vilket jag har varit mycket denna termin då vi har haft c-uppsats, så brukar det bli halvslött fram till efter middagen, och då får jag plugg-ryck.

Jag äter ett lagat mål om dagen när jag är hemma, men behöver två. Så jag är alltid vrålhungrig när jag går och lägger mig. Det är ju bara så trist att laga mat till sig själv. Varje gång min sambo jobbar så blir det ju både lunch och middag ensam. Det ska dock ändras nu när han börjar plugga för då kommer vi kunna äta middag tillsammans varje kväll! Det är ju fantastiskt.

Vanligt förekommande är att jag går hem till min kusin som bor någon minut ifrån mig. Vi dricker kaffe, pratar, pratar, pratar, spelar Sims och underhåller hennes son.



Kommentarer
Postat av: Gudrun

Vad gulligt att ni alltid äter frukost! Min kille är inte mänsklig den närmsta timmen efter att han gått upp, så det är inte riktigt realistiskt för oss :) Nu har jag lagt upp beskrivning för läppcerat!

2011-01-15 @ 15:26:48
URL: http://rudgungudrun.blogspot.com/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0