femtioårsfest, och hur fan visste du det?

2011-02-07 ♥ 10:41:35 | Kategori >> Festligheter | KOMMENTARER (2)

I helgen var vi på femtioårsfest. Det är underligt att alla är så gamla. Eller rättare sagt att de inte känns så gamla trots att de är 50. För några år sedan var ju det i princip så gammal man kunde bli. Läskigt med de nya perspektiven, det innebär ju att jag är jättegammal.

På tal om åldersnoja så pratade vi om när vi mimade till Spice Girls för släkten....

Kusin: Det var verkligen länge sen, ELVA år sen!
Jag: Nej, det var inte såå länge sen, det var när vi VAR ELVA år.
Jag: .....
Jag: MEN HERREGUD DET VAR ELVA ÅR SEDAN VI VAR ELVA ÅR!

Sällskapen satt spridda vid olika bord, och vi fick plötsligt ett sug efter att spela det här spelet. Så då fick helt enkelt en kusin åka och hämta det. Det var sjukt roligt. Det är frågor om sådant som man kanske inte vill veta svaret på, som man skäms lite över att man kan. Jag kunde till exempel vad Tiger och Elin Woods barn hette, och någon annan visste vad lyxrunka var...



Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Jag tycker det är bättre med den naturligt sötade sylten just för att den inte är lika sötsliskig, jag tycker den är godare och i och med att jag ska skriva upp allt jag äter benämner jag det helt enkelt vad heter.

Angående betten hit och dit på saker - likadant där- jag ska skriva ner helt och hållet vad jag äter och inte utelämna nåt, men är jag inte heller sugen på mer än ett bett av nånting så äter jag ju inte mer än ett bett.

Sambon hade köpt hem fika, frågade om jag ville ha, det räckte med att smaka.

2011-02-07 @ 11:14:37
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

jag tog det inte som nån kritik så , jag ville bara förklara mig =)

För mig är de tju ett framsteg att känna att det räcker med ett bett och känna att " jag är inte sugen" än att stoppa i mig en kaka och sen ångra den helt efteråt.

Jag vill inte leva efter en massa förbud, jag vill ha en balans.

Jag tror inte på förbud heller.

Jag levde i flera månader en höst utan att äta en enda onyttighet och tränade en massa..vilket resulterade i att jag gick upp en massa i vikt och såg helt svullen ut..och sen gick jag ner när jag åt pizza o godis igen..jag måste lära känna hur min kropp funkar.



Jag känner alltid som mest godissug om jag ätit nyttig middag i form av t ex lax och fullkornsris.

Jag har inget godissug om jag ätit typ hamburgertallrik.

Jag har skitsvårt för att gå ner i vikt, går upp i vikt av ingenting.

2011-02-07 @ 11:26:52
URL: http://pyttis.blogg.se/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0