könsroller.

2010-10-01 ♥ 20:50:51 | Kategori >> Vardag | KOMMENTARER (1)


Den här kvällen har min kille borrat, slagit med slägga och monterat diskmaskin.


Jag har lagat mat. Finhackat champinjoner, lök och grönsaker.


och lagat tacoköttfärs i gjutjärnsgrytan.

Nu firar vi att vår diskmaskin är fullkomligt på plats, ikopplad och fungerande! Det har varit en ofantligt lång väg dit. Längre än man kan tro. En dag kanske jag berättar den historien för er, men nu ska jag återgå till osten och vinet och mannen i mitt liv (som i min bloggpaus besöker det lilla huset).



Kommentarer
Postat av: anna

haha vad roligt att höra om din mamma och morbror :] Det var faktiskt lite lika när vi kom hem till Sverige, första gången vi flyttade hem var jag bara sju månader och hade inget eget pass. Jag var inte svensk medborgare, men inte heller japansk, så det var lite klurigt haha. Fick svenskt pass, men då fyllde de att jag var född i Irsta.. någon by utanför Västerås om jag minns rätt. Där hade mina föräldrar bott senast innan de flytta till Japan och polismyndigheten/skatteverket trodde det skulle bli svårt för mig att få jobb och liknande om det stod att jag föddes i Japan, så det blev den där byn/staden som jag aldrig har varit i :D haha

2010-10-01 @ 23:19:43
URL: http://madeinjapan.nu

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0