det borde vara fridfullt

2010-12-05 ♥ 14:13:08 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)

Jag följer med min sambo ner till stationen, han ska åka till jobbet och jag passar på att handla. Jag handlar tunga saker och ställer mig för att vänta på bussen. Stora, tunga snöflingor faller ner i tidningen som jag försöker läsa, de liksom lägger sig till rätta. Det är alldeles vindstilla, och allt det vita lyser upp. Det är söndag, andra advent och jag har bara planerat att vara ledig. Två ljus brann vid frukosten i morse och nu börjar det skymma snart och då ska jag tända alla ljusen, sjunka ner i soffan med en filt och kanelkaffe för att vila. Koppla av. Men hur gör man det egentligen? När jag vet att veckorna fram till jul kommer vara kantade av panik över uppsatsen som har deadline den 29/12. När jag inte vet om jag kommer få något jobb när jag går ut skolan eller alls hur min framtid kommer se ut. Ovisshet är det mest stressande som finns, har jag hört. Jag har också hört att det inte är farligt att stressa, bara man kopplar av emellanåt. Men det är svårt att panikvila och på schemalagd tid hinna andas. Det är bra att tänka igenom stressen. Skriva ner den. Sätta ord på problemen och stressmomenten, för då kommer man ju fram till att allt löser sig. Att problemen inte är så stora ändå. Det värsta som kan hända har ingenting med något av det där att göra. Det bästa som kan hända påverkas inte av en c-uppsats eller sömnbrist.



Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0