året som gick

2010-12-31 ♥ 14:46:58 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (1)

Här kommer en årsresumé över 2010. Helt ärligt så har det inte varit ett särskilt bra år. Det har hänt fina saker, men mest så har det kantats av ångest, stress, sjukdomar och annat. Mest ångest, tror jag. Jag hoppas att 2011 blir bättre. Men som sagt, det har definitivt funnits ljusglimtar också!

Januari
Här var det mest tentor och allmän djupfrysning då det mer eller mindre var istid. Jag började min praktik som varade i 15 veckor, gick bredvid en chef på ett stort äldreboende.

Februari
Istiden fortsatte, praktiken fortsatte och min mormor blev jättesjuk. Här började en resa som ännu inte har tagit slut, ett ständigt kastandes mellan hopp och förtvivlan.


Mars
Besöker mormor på sjukhuset, praktiserar och har ångest. "Nu skiner en något värmande vårsol, minusgraderna är kvar och någon snö smälter ej" skriver jag i min almanacka. Känns symboliskt på nåt vis. Vi får veta att min sambos syster är gravid, och dagen efter att hans bästa vän ska få barn. Det finns hopp om livet.

April
Jag fyller år och det är påsk, vi firar med att sova på hotell J i nacka, vilket visar sig vara bland det mysigaste man kan göra. Det börjar bli vår och allt rullar på. Får en fin valborg med finaste vännerna!



Maj
Grillkvällar, bröllop, praktik, dop, klassåterträff - mycket roligt händer. Ändå har jag nog mest bara ångest.

Juni
Sommarlovet börjar och inleds med parkhäng med finaste klassen. Sedan är jag ledig en hel vecka och den ägnas åt picknick med min sambo, studentmottagande för kusin, min brors stand-up och en väns bröllop. Sen jobbar jag, firar en mysig midsommar och försöker att i panik slappna av. Det fungera sådär.


Juli
Det är tropisk värme och jag jobbar mest och smälter bort. Badar så fort jag är ledig och tar hand om mina älskade plantor på balkongen. Går på museum med min sambo och annat som man ska göra när det är sommarlov. En kusin köper hus på Ekerö och vi hälsar på.

Augusti
Jag och min fina fina sambo åker till Paris! Dagen efter vi kommer hem så har vi möhippa för min kusin! Sen jobb igen. Sista sommarveckan spenderas på vårt lantställe i Göteborgs skärgård.



September
Skolan börjar igen. Min sambo och hans vänner har svensexa för en i hans kompisgäng - som lämpligtvis gifter sig med min kusin. Det blir en fantastiskt fint bröllop på Gotland. Sedan är det val och resultatet kändes inte alls bra. Tror ni förstår vad jag främst syftar på. Min vän Majas sambo Fredrik får cancer. Bebisar föds!



Oktober
Skriver ångestfylld tenta som jag klarar, börjar på c-uppsatsen. Min sambo skriver högskoleprovet med höga krav på sig själv. Han lyckas med bravur, 113 rätt vilket ger 2.0. Vi planerar en true-bloodfest. Jag planerar att dricka öl med mina klasskompisar och ser fram emot att träffa alla som jag inte har sett så mycket eftersom alla sitter hemma och skriver c-uppsatser. Blir istället magsjuk.

November
Skriver c-uppsats för glatta livet, går på 40-årsfest och har true-bloodfesten tillsammans med två av mina kusiner + deras respektive (varav den ena alltså är en av min killes bästa vänner). Åker i hemlighet till Gamla Stan med min kille och köper något fint. Går på årets första glöggkväll hos min morbror och hans fru.

December
Min sambo kommer in på läkarlinjen! Vi förlovar oss! Går på prinsesskalas och firar jul. Lämnar in c-uppsatsen. Fredrik får sista behandlingen för cancern som har fått strikta order om att hålla sig borta för all framtid.






Kommentarer
Postat av: Tommy

trevlig läsning! fina bilder.



gott nytt år!

2010-12-31 @ 15:21:08
URL: http://agnoslibertine.blogspot.com

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0