spara energi.

2013-02-12 ♥ 21:54:24 | Kategori >> Mat & bak & sånt | KOMMENTARER (3)

Något jag inte alls hade reflekterat över, även om jag känner mig bra dum så här i efterhand, är det här med att tina mat i kylen och dess energibesparingseffekter.
 
Tinar man maten i kylen så behöver inte kylskåpet dra lika mycket energi för att kyla ner sig eftersom den frysta maten hjälper till att sänka temperaturen. Nog har jag hört att man ska undvika att ställa varma saker i kylen, och att det är bättre att tina mat där än på diskbänken, men poletten har liksom inte fallit ner ordentligt förrän nu.
 
Jag får genast lust att hämta in snö i byttor och frysa isblock i mjölkkartonger bara för att ha i kylen som en extra kyl-rusch. Som förr i tiden när kylskåpen var ett skåp med ett stort block is i.... Men jag håller mig nog till att ställa in maten som kylts ner på balkongen ett tag nu...



Kommentarer
Postat av: Moa

Ah vad smart, så har jag inte heller tänkt innan men nu fattar jag! =D

sv. Vad tråkigt! Får du fortfarande infektioner? =(

Svar: Nej då, det var bara en gång efter förlossningen, men den gav inte med sig utan kom tillbaka. Men sedan när jag tillslut blev inlagd så blev jag frisk på riktigt!
Ellieott

2013-02-14 @ 17:01:57
URL: http://lillagroda.blogg.se
Postat av: ERIKA ENROTH

Det där har inte jag heller tänkt på! Fick sig en tankeställare...

2013-02-14 @ 19:09:13
URL: http://erikaenroth.com/
Postat av: Becka [fotoblogg]

Smart tänk!

2013-02-16 @ 15:57:37
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0