växtligheter

2011-07-03 ♥ 19:06:03 | Kategori >> Odling | KOMMENTARER (0)

Ett litet pelargonskott har nu växt till sig och snart så blommar den. Skottet tog jag från min mormor. Ingenting är så typiskt henne som pelargoner tror jag. Jag och två av mina kusiner har planterat in och ut dem i många år hemma hos henne, och vi har svurit att aldrig ha egna pelargoner. Men... nu växer den här och jag älskar den.

Jordgubbarna ger fantastiska bär, i små mängder hittills. Men många gröna finns det, så snart kan vi skörda en handfull tror jag. Sambon förevigar en av de första på bilden ovan.


Här sitter jag i mina bästa batikbyxor som jag köpte i Thailand mest på skämt, men använder flitigt för de är så sköna. Till det har jag matchat med min sambos enda t-shirt som inte är svart.


Här är två melonskott som precis har börjat gro. Min sambo brukar sjunga en liten sång till och om mig, den går såhär (melodi: Det gåtfulla folket):

Där går en flicka
som samlar på plantor,
hon har en melon

(där går en pojke
som samlar på stenar
han har en miljon)


Många gröna tomater finns det på mina plantor. Jag längtar tills jag får plocka dem!



Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0