andra omgången gurkor på G

2010-07-29 ♥ 10:32:09 | Kategori >> Odling | KOMMENTARER (1)

Vår balkong är ganska övervuxen. Det är härligt! Enda sättet att njuta av den är att sitta på balkonggolvet, för några möbler får minsann inte plats.




Längs golvet slingrar sig gurkan. Den här har växt en del men har en bra bit kvar innan den ska skördas.

När jag sa att jag hade planterat gurkor på vår balkong så fick jag fnys till svar. För gurkor måste man ju odla i växthus. Men jag tyckte att det var värt en chansning - och se så bra det blev.


Det hade förstås inte gått lika bra om vi inte hade haft den tropiska värmen så länge, men det är ju sånt man inte kan veta och det värsta som hade kunnat hända var ju faktiskt att den inte växte nåt bra. Värre katastrofer har man ju hört talas om.




Kommentarer
Postat av: Hillevi

Oh, så härlgt frodigt!

2010-08-19 @ 09:31:55
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0