i vårt vardagsrum

2010-10-21 ♥ 13:04:04 | Kategori >> Hus & hem | KOMMENTARER (2)

...står det nu en ny bokhylla, från Ikea.....billy. Känns väldigt originellt ;).
Men vad spelar det för roll? Den är fin, alldeles lagom i måtten och var ruskigt billig. Vi har en liten vitrindel i mitten och sen två vanliga hyllor på varsin sida. Jag kanske borde ta ett ordentligt kort och visa, men så länge så får ni se detaljer.


Förutom böcker så står det lite krimskrams där också. Det kanske inte är jättefint egentligen med prydnadssaker, men det är inget som står där bara för att, utan varje pry är speciell! Som min killes babyskor, en souvernir från ghana och pennskrinet som hans morfar hade när han var liten. Boken som ni ser är den finaste boken jag har. Den har min mormor och hennes syster skrivit om deras mamma. Hon dog när min mormor var i min ålder så hon hann aldrig träffa mormors barn, och än mindre barnbarn. Det är förstås något hon har sörjt i hela sitt liv. Så det känns fint att jag kan läsa om henne, och liksom lära känna henne, fast att hon försvann innan min egen mamma ens var påtänkt.


I mitten på vitrindelen står en knubbig lampa och den här lilla flickan, som jag har fått av min morfar.


Glas...och en uppstoppad vessla. Det är lite sjukt med uppstoppade djur, men den bor helt enkelt hos oss. Jag kanske förklarar någon annan gång. Säkert är i vilket fall att vi har en bra anledning. Den är ärvd. Jag har vant mig nu...


Burkarna har jag ju visat förut. Vasen nere i hörnet är fyllt med kärlekslappar. Fint!



Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

fast vilken kändis är helt igenom snygg utan styling?

2010-10-21 @ 13:33:11
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: kajsa

åh, vesslan var ju häftig ju! :)

2010-10-21 @ 16:24:40
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0