en lista

2015-09-04 ♥ 10:17:31 | Kategori >> Familjeliv | KOMMENTARER (0)

Snodd av UnderbarClara som snodde den av NioTillFem.
 

Var är din mobiltelefon? Bredvid mig på köksbordet.

Var är din andra hälft? På Karolinska sjukhuset i Huddinge och lär sig bli doktor. Han går näst sista terminen på läkarlinjen.

Ditt hår? Har jag tvättat fyra gånger sedan jag födde barn. Han är sju veckor nu.....

Ditt humör? Trött, glad, känslosam. Så som man är när man är småbarnsmamma, ammar hela nätterna och vaknar upp i ett tryggt hem i ett tryggt land med vetskapen om att drunknade barn flyter iland på stränder. 

Din dagsplan? Jag ska förhoppningsvis orka pallra mig iväg för att handla tyg, kolsyra till vår SodaStream och lite mat. Sedan hämta storbarnet på förskolan och förbereda fredagsmys.

Det bästa du vet? Glada barn (framförallt mina egna), sommar med solsken, västkusten, att hångla med min man.

Din dröm inatt? Jag minns ingen dröm från inatt. Jag brukar göra det, sällan intressanta sådana dock. Jag drömmer ofta otroligt alldagligt och vanligt så jag i efterhand har svårt att veta om jag drömt eller om det var på riktigt. Typ att jag drömmer att jag plockade ur diskmaskinen kvällen innan. Och på morgonen märker jag att det inte alls var så. Frustrerande.

Ditt livsmål? Att ha ett alldeles vanligt Svensson-liv med min familj.

Rummet du är i? Köket. Ett ganska stökigt sådant.

Din hobby? Att odla, pyssla, sy, virka och läsa.

Din skräck? Sjukdomar och olyckor. Att mista de jag älskar.

Vem vill du vara om sex år? Samma som nu, men med lite större barn (kanske till och med ett till?), en man med inkomst och förhoppningsvis ett jobb som ger mig lika mycket som mitt gör idag. Som det känns nu vill jag inte byta, men om jag börjar tröttna så hoppas jag att jag får nya utmaningar.

Var var du igår kväll? Ammade konstant i princip, duschade (!) och tittade på The Awakenings med min man (i omgångar, vi hann inte klart....)

Vad är du inte? Morgonpigg. Eller kvällspigg heller för den delen.

En sak du önskar dig? En overlock-symaskin och större bil (så vi får plats med en femte person, nu går det inte att sitta emellan bilstolarna där bak. Vore nice att kunna ta med sig t ex min mamma i bilen om vi ska någonstans).

Var växte du upp? I Tullinge. Först i en liten villa med höns. Världens bästa djur! Sedan en sväng i lägenhet och sist i radhus. Flyttade direkt från radhuset hem till han den där jag är gift med, som bodde i en lägenhet några hundra meter därifrån.

Det senaste du gjorde? Lämnade storbarnet på förskolan. Drack kaffe när jag kom hem.

Din tv? Är en vanlig sådan men som vi bara använder som datorskärm. Den är kopplad till vår stationära dator och vi tittar bara på svtplay och netflix.

Dina husdjur? En katt som jag köpte när jag var tonåring som bott hos min pappa i radhuset, men som fick flytta hem till mig igen när vi köpte radhus. Hon är utekatt och hade aldrig accepterat en lägenhet.

Din dator? En Macbook Air, bara några veckor gammal. Min förra mac var 10 år och började ge upp totalt.

Saknas någon? Min farmor lever inte längre. Nu när hon är borta på riktigt har jag börjat sörja att jag aldrig fick träffa HENNE, så som hon egentligen var. Hon fick flera strokes när jag var liten och har varit i ett stort omsorgsbehov hela mitt liv.

Din bil? En röd Toyota Prius. Jag älskar den, men vi börjar behöva en kombi faktiskt.

Något du inte har på dig? Obekväma skor.

Favoritaffär? Polarn o Pyret. Vi får ärva väldigt mycket kläder, så när jag väl köper något så kan jag välja kvalitet!

Din sommar? Sämsta odlingssommaren. Vi gjorde knappt något "somrigt" alls. Men jag födde ju barn mitt i sommaren så den var knappast händelselös!

Älskar någon? Flera!

Favoritfärg? Turkos, grön, rosa.

När grät du senast? Nyligen, när jag läste om flyktingkatastrofen och återigen såg bilden på den lilla pojken som drunknat. Lika gammal som min stora. Kan inte föreställa mig föräldrarnas desperation när de sätter sig och sina små barn i en sådan livsfarlig situation. Att behöva fly för sina liv. Att inte veta om man har förmågan att rädda sina barn. Och i Europa byggs det taggtrådsstängsel.




Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0