"men sänk dina krav"

2015-08-12 ♥ 19:38:00 | Kategori >> Amning | KOMMENTARER (0)

Ibland stöter man på tips till småbarnsföräldrar om hur de ska hantera livet med en liten bebis. Då får man höra att man ska Sänka Kraven, "det behöver inte vara perfekt städat jämt".
 
Eh. Nej? Det hoppas jag verkligen inte.
 
Mina krav på mig själv är att jag ska hålla båda barnen vid liv. Det känns relativt övermäktigt ibland.
 
Kan ingen komma med riktiga tips någon gång?
 
 
Middagslagning igår. Storbarnet har byggt ett tåg av stolar. Hon har inga kläder på sig för vi kom aldrig så långt. Jag gör lasagne och ammar samtidigt.
(Ja, jag har en bärsjal som man kan amma i. Men panik utbröt mitt i bechamelsåsens mest kritiska ögonblick så det fanns liksom ingen tid att knyta. Hela situationen kändes väldigt komisk så jag försökte ta en bild med laptopen, gick sådär.)



Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0