utebliven odlingslycka och en mycket bra skörd av sådant man själv har sått

2015-08-06 ♥ 16:46:00 | Kategori >> Familjeliv | KOMMENTARER (0)

Så. Jag har inte direkt skrivit här frekvent på sista tiden.
 
Odlingsåret startade storartat. Jag slet i trädgården, planera, planetarade, köpte jord och bytte växter. Altanen svämmade över med tomatplantor, paprika, zuccini och gurka. Pallkragarna fick potatis, morötter, rödbetor, bondbönor, squash, majs, ärtor och sockerärtor.
 
Sedan kom mördarsniglarna.
Sedan försvann värmen.
 
Så någon större skörd går knappast att räkna med.
 
Istället har jag ägnat sommaren åt något helt annat som växt alldeles utmärkt. Först var det magen, sedan själva skörden i form av ett perfekt litet gossebarn. Mitt i sommaren kom han, och är alldeles ljuvlig. Därtill har vi ju sedan innan en fantastisk liten stor storasyster som helt klart arbetar på att utmana mitt tålamod. Så jag har nog haft fullt upp ändå vill jag lova.
 
Surt dock att jag alltså har slitit med odlingarna alldeles höggravid och med (mild, men ändå) foglossning, allas rekommendationer och uppmaningar till trots. Då vill man ju liksom ha lite avkastning.
 
 
Liten lillebror
 
Jordgubbar, hallon och smultron har vi ändå fått en del
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0