syltbröd

2012-08-27 ♥ 10:45:11 | Kategori >> Vardag | KOMMENTARER (1)

 
 
 
Inför min systersons dop så bakade jag småkakor. Jag gjorde klassiska syltbröd. Världens enklaste. Extra härligt var att det var med sylt som jag hade kokat - av bär som jag hade plockat. Mer hemgjort än så blir det inte
(okej, man kan ju kärna smöret och värpa äggen själv.... typ).
 
 
Mördeg kavlas ut till en fyrkant. Lättast är att vika ett bakplåtspapper på mitten och kavla med mördegen inuti, då blir kanterna perfekta.
 
 
Sedan på med blåbärssylt...
 
 
..och ett till lager mördeg, denna gång i rutor. När kakan har gräddats så skär man den i bitar.
 
 
 
 
 



Kommentarer
Postat av: Maja

Va gott! :)

2012-08-27 @ 23:00:51
URL: http://yttersttrivsamt.blogg.se

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0