Godast hittills - zuccinipuré

2012-08-26 ♥ 16:42:54 | Kategori >> Barnmat | KOMMENTARER (1)

Vår unge har fått börja smaka på lite annat än bröstmjölk. Hittills ingen portion, utan bara någon sked för att smaka.
 
Godast hittills är enligt henne zuccinipuré. Det är superenkelt att göra, förstås. Bara skala, koka och mixa.
 
 
 
 
 
Jag tänker mig att detta är en jättebra grund när man ska sätta ihop en måltid sedan. Kyckling och ris är nog gott till, till exempel. Och då givetvis med en rejäl klick smör också!
 
 



Kommentarer
Postat av: r

Detta ska verkligen testas! Jag tycker att det är så roligt att göra egen barnmat, vet inte riktigt varför faktiskt. Och det är roligt att kolla tips och ideér så de får testa sånt som man annars inte skulle ge dom, sånt som inte vi äter själva. Som t.ex sötpotatis, det hade jag aldrig änns tänkt på att ge för det äter vi aldrig själva. Så detta ska verkligen testas :)

Svar: Ja, visst är det roligt! Så enkelt, och allt funkar ju att göra hur mycket som helst av eftersom man ändå mixar det.
Sötpotatis har jag aldrig ätit, men har sett att det förekommer överallt bland barnmatsrecept, kanske ska testa det också... :)
Ellieott

2012-08-31 @ 09:35:52
URL: http://xn--hn-fkab.se/bakbloggen

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0