det är inte jag som är ung, det är ni som är gamla

2012-08-23 ♥ 12:54:00 | Kategori >> Arbetsliv | KOMMENTARER (1)

Jag fyllde 24 år ungefär en månad efter att jag hade fött vårt barn. Jag räknas som en ganska ung mamma. Inte en "Ung Mamma", som i typ tonårsförälder, men ändå.
 
Jag känner mig inte så ung för att ha fått barn precis. Däremot tycker jag att det finns väldigt många väldigt gamla föräldrar, vart jag än vänder mig. Jag säger inte att det är något dåligt, alls, bara att jag känner att det snarare är 30+ föräldrarna som är lite gamla än jag som är lite ung.
 
Det är en ganska tråkig som syn råder på unga människor. Man tänker gärna att de är lata, bekväma, dåliga på att jobba, oansvariga föräldrar och så.
 
Man utgår ofta ifrån att unga nyblivna föräldrar är outbildade och har ostabil ekonomi, eftersom just dessa två saker används som argument för att det är bättre att vänta med barn (Men att en 34-åring utan utbildning skaffar barn verkar dock inte vara ett problem.).
 
Jag var 24 år när jag fick mitt första barn. Då hade jag akademisk utbildning, bostadsrätt, ett rejält tilltaget sparkonto och en fantastisk pappa till barnet.
 
Om en vecka börjar jag jobba på mitt nya jobb, som enhetschef.
Gissa vem som är yngst på stället?
 



Kommentarer
Postat av: Emma

Deltar som bokmärke. Du låter skitdryg.

Svar: Bokmärke?
Ellieott

2012-08-23 @ 21:23:14

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0