körsbärsblom, sallad och balkongen

2011-05-07 ♥ 10:55:47 | Kategori >> Odling | KOMMENTARER (1)

Jag stal en kvist från ett körsbärsträd i en lekpark i närheten. Så väldigt fint. Meningen var att vi skulle åka och titta på träden i Kungsträdgården förra helgen, men det blev inte så. Lite jobbigt att åka till stan bara därför. Jag älskar att vara hemma på helgen!

Igår gjorde jag en fantastiskt god sallad. Perfekt fredagsmat, för då orkar man ju inte laga något avancerat.


Jag planterade även de första små liven på balkongen för i år. Här ser ni olika sorters jordgubbar. Jag hoppas på vansinnigt många i år, det är ju så gott. Tror ni man kan/bör klämma ner ytterligare plantor här eller blir det för många som delar på jorden då?


Här är två olika sorters tomater. Det blir nog ännu fler kan jag tro. Det är ju så tacksamt att odla och väldans gott...



Kommentarer
Postat av: Lina

Så fint det blir! Jag tror inte du skall sätta fler jordgubbsplantor i samma kruka, de breder ju ut sig ganska mycket så småningom.

:) Lina

2011-05-08 @ 16:19:31
URL: http://goldielocks.blogg.se/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0