skärgårdsidyll

2011-07-29 ♥ 12:36:12 | Kategori >> Resor | KOMMENTARER (1)

Lite spontant kom vi på att vi behövde åka till Göteborgs skärgård. Jag har ju lyxen att kunna göra just så, bara åka. Huset står där och väntar fyllt med släktingar och sängplatser till oss. Så vi köpte en sista-minutenbiljett till Göteborg och åkte ut mot skärgården.

Sista färjan mot min Ö - Rörö.


Huset byggdes för länge sedan. Många generationer har bott i det. Min farfar föddes i huset. Nu är det utbyggt. Underdelen har min farfars syster och hennes man, överdelen min farfar. Hans syster bor numera här permanent, medan min farfar fortfarande har lägenhet i stan. I hans/vår del finns plats för flera familjer. Underbart! Från fönster och balkong ser vi havet. Jag älskar det.

Jag har spenderat alla mina barndoms somrar på den här ön.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja eller hur är det underbart där ute! Jag själv är uppvuxen på ön bredvid, Hyppeln :)

2012-03-21 @ 21:57:24
URL: http://awayaway.blogg.se/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0