mina fina glas!

2011-01-19 ♥ 15:17:08 | Kategori >> Hus & hem | KOMMENTARER (1)

Detta är mina finglas. Jag började samla för fem år sen, och de har bott i sina kartonger i väntan på att jag skulle flytta hemifrån.

Jag längtade så oerhört efter att få flytta, men ville samtidigt inte bo i en liten skitlägenhet och dra på mig studielån i onödan, så jag bodde hemma i mamma och pappas stora hus och stod ut. För att stilla min längtan lite så köpte jag fina och bra saker inför flytten som aldrig tycktes komma. Jag köpte handdukar på hemtex för 250 kr styck och dessa orrefors-glas (men de flesta fick jag i studentpresent). Jag samlade helt enkelt på mig sådant som jag visste att jag inte skulle ha råd med eller vilja lägga pengar på när jag väl flyttade.

Idag skulle jag inte köpa handdukar eller glas för flera flera tusen kronor, men jag är väldigt glad att jag har dem - precis som jag förutspådde. Känns lyxigt i studentfattigdomen.



Kommentarer
Postat av: Gudrun

Vad smart att du faktiskt investerade lite inför flytt! Jag samlade på mig en del arvegods och tog en sväng till IKEA när flytten sen närmade sig. Men jag har köpt på mig några trevliga saker sen jag flyttat och mina föräldrar är bra på att hitta bra julklappar. I år fick jag en mortel t ex :)



Jag vågar inte klippa håret med kökssaxen, är rädd att den ska vara för slö och trasa sönder håret... Men snart tar jag nog den ändå! Skönt att du hittat in i hemtillverkandet i varje fall :)

2011-01-19 @ 16:56:31
URL: http://rudgungudrun.blogspot.com/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0