lördag kväll och söndag morgon hos familjen hurtbulle

2011-01-23 ♥ 13:16:29 | Kategori >> Vardag | KOMMENTARER (1)

Hurtbulle kanske är en överdrift. Men allt är relativt. Från ett par som brukar sova till 12-13 på helgerna till såna som går upp tidigt för att städa och gå solskenspromenader! Inte dåligt.

 

Igårkväll åt vi god mat. Lax i ugn med citronsås och stekt sparris, och så tomat med basilika till.


Sen åt vi ostbricka.

I morse gick vi upp vid nio, åt frukost och städade sedan köket skinande rent. Ni vet, torkade av fläkten, skurade i alla hörn och sånt som man aldrig gör annars.


Sen gick vi en promenad ner mot kyrkan.. (här är församlingshemmet). Vi gick till utkiksplatsen vid kyrkan, för det råkar vara vårt bästa hångelställe.


Tittade ner mot sjön där vissa var ännu hurtigare än vi.


Mest tittade vi på utsikten och pussades. Om ni undrar varför jag står på bänken så är det för att nå upp till min karl på 1,95. Inte lätt att pussas annars.



Kommentarer
Postat av: Gudrun

Vilka mysiga bilder! Ni verkar ha det väldigt trevligt :)



Aha, ja ute-mat är ju i en helt annan prisklass än matlådor. Jag ska försöka varva billigare maträtter med det "vanliga", men jag skulle aldrig välja bort riktigt smör mot margarin t ex. Jag tror inte att det är nyttigt nån stans... Jag tror man ska se på helheten, är det några speciellt dyra inköp jag brukar göra - kan jag dra ner på den kostnaden?

Han läggs in för sista delen av sin cellgiftsbehandling. Han har lymfom, en cancer som ger sig på lymfkörtlarna. Men snart är han frisk, även om det kommer behövas en tuff sista behandling och en ganska lång återhämtning, han kommer vara inlagd i nästan en månad.

2011-01-23 @ 14:21:57
URL: http://rudgungudrun.blogspot.com/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0