kokt kaffe smakar bäst

2011-01-13 ♥ 18:48:07 | Kategori >> Mat & bak & sånt | KOMMENTARER (1)

Kokkaffe är godast, tycker jag. Det drack mina föräldrar när jag var liten, och det är vad som dricks hos min farmor och farfar. Kanske är det därför jag tycker att hela grejen med just kokkaffe är extra trevlig. Jag har bara haft kaffebryggare hemma och en sån där presso (usch!). Jag vet inte alls varför jag inte har kommit på tanken förut.

Nu har jag i vilket fall införskaffat mig kokkaffe.

Vi har en mycket fin kaffekanna som min sambo fick från sin mamma. Den kommer troligtvis från hans mormor.



Kommentarer
Postat av: Gudrun

Nu är jag väl Sveriges sämsta kaffedrickare, men jag tycker att det är charmigt med kokkaffe. Mina föräldrar har alltid haft det, de brukar även ta med en panna och ett paket kaffe när de hälsar på eftersom jag bara kan bjuda på te. Kanske ska tillägga att det är långt att åka. Ni verkar ha det väldigt mysigt!

2011-01-14 @ 14:33:47
URL: http://rudgungudrun.blogspot.com/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0