hairdo

2011-01-17 ♥ 18:40:19 | Kategori >> på kroppen | KOMMENTARER (0)

Jag är otroligt lat när det gäller mitt utseende. Jag fixar definitivt inte håret en vardag, och sminkar mig inte varje dag. Jag tycker det är en bra sak. Ibland kan jag tänka "åh nej, varför tog jag inte mascara" när jag springer på någon i mataffären som jag inte har sett på länge. Men såna tankar är så väldigt dumma. Som om det spelar någon roll. Som att jag vill sätta minsta lilla självkänsla i lite smink. Man måste känna sig avslappnad och som sig själv helt osminkad, då kan man sminka sig för det är kul eller för att bli extra snygg. Inte för att bli redo att gå utanför dörren. Det är bara bara en vanesak. Är man van vid att alltid ha mascara på sig så kommer man ju känna sig naken och extra ful utan.

 

Men jag tycker att det är roligt att hålla på med hår och smink ibland. Till fest och så. Eller som idag, när jag mest har dragit runt i lägenheten ensam.

Jag såg en video på Miriams kaffereps blogg. Så jag var tvungen att testa att rulla håret med hårnålar. Får se hur det blir imorgon.

Ska sitta i över natten. Luggen är rullad med en teknik och resten med en annan. Jag har aldrig gjort så här förut, och är verkligen hår-analfabet så det kan sannerligen bli hur som helst.

Lite underligt kommer det bli att gå till skolan med fixad frisyr - så har mina klasskompisar då rakt inte sett mig.



Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0