driftiga kvinnor

2011-01-28 ♥ 19:08:22 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (1)

Jag älskar den här skylten som sitter vid mormors diskbänk!


Jag omges verkligen av starka och driftiga kvinnor. Det har jag gjort jämt. (Män också för den delen). Driftigast av alla är nog min mormor. Hon har stått på egna ben hela livet, utbildat sig till lärare, bott i Japan i tre år (på den tiden var det verkligen märkvärdigt!), tagit hand om barn och barnbarn, kokat saft, skrivit böcker, engagerat sig politiskt och alltid varit outtrötterlig. I mina ögon har hon verkligen varit magisk i hela mitt liv. Det var så mycket hon kunde som jag inte förstod hur någon kunde. Som att koka saft (jag blev chockad när jag själv gav mig på det, det är ju jättelätt) och tusen andra saker som är svåra på riktigt. Men framförallt har hon alltid gått sin egen väg.




Kommentarer
Postat av: Gudrun

Driftiga, starka kvinnor gör att den här världen går runt :)

2011-01-28 @ 19:47:37
URL: http://rudgungudrun.blogspot.com/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0