det gror i köket

2011-01-26 ♥ 12:02:19 | Kategori >> Odling | KOMMENTARER (1)

Jag har planterat groddar. Världens lättaste sak. Jag fick inspirationen när jag gjorde soppa med ärtskott, det är ju nämligen otroligt gott och nyttigt. Ganska dyrt också. Och oerhört lätt att låta växa hemma.


Mina växer i speciella groddtrågar som jag köpte på ica maxi. Det är lite olika hur man sköter dem i början beroende vilken sort man planterar. Bockhornsklövern till vänster skulle stå mörkt i två dygn och sköljas några gånger om dagen, medan ärtskotten till höger skulle sprayas med en vattenflaska. Nu har rötterna växt till sig och man behöver mest byta vatten i trågen.

Det här är verkligen världens lättaste sak, och det ser väldigt trevligt ut på diskbänken tycker jag. Tacksamt eftersom de börjar växa så fort och man ser resultatet, så det är nog även roligt för barn att få göra.







Kommentarer
Postat av: Madeleine

åh jag vill också odla egna groddar nu! det är ju så himla gott på mackan.

2011-02-03 @ 15:35:37
URL: http://bonjourvintage.wordpress.com/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0