Dag 5- mitt liv som sambo

2011-01-14 ♥ 11:56:32 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)

Det verkar som att den här 30-dagarslistan fylls i varannan dag...


Som sambo är jag kärleksfull, slarvig, humörssvängig och väldigt lycklig. Jag älskar att vara sambo. Jag tycker allt fungerar så väldigt bra. Det beror förstås på att min sambo är den allra bästa. Och att vi är ganska lika.

Båda är slarviga. Det är ju lite jobbigt eftersom det blir stökigt. Men framförallt bra. Jag hade aldrig kunnat bo med en pedant, då hade det ständigt varit konflikter och han hade hela tiden irriterat sig på att jag kastar kläder vilt omkring mig (i oromantiska situationer) och låter disken stå i några dagar.

Vi gillar samma slags inredning. Vitt är trist. Färg och mörka möbler är finast. Dock är vårt hem inte direkt superinrett pga. tidsbrist, lathet och pengabrist. Men ambitionen finns...

Det bästa med min sambo är:
- Han är bra på att laga mat, och gör det gärna. Jag är också duktig, men dör för det är så tråkigt att laga vardagsmat.
- Han tycker om att bygga IKEA-möbler. Jag hatar det. Jag ångrar bittert att jag handlade i det varuhuset varje gång det är dags att bygga ihop skiten.
- Han är lång och stark. Orkar bära saker, når saker högt upp. Jag är kort och klen. Han kompletterar mig på den fronten, vad jag tillför är oklart.



Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0