Dag 2 - Min familj

2011-01-08 ♥ 16:31:00 | Kategori >> Tankar & diskussioner | KOMMENTARER (1)

Jag har en väldigt stor släkt som jag umgås oerhört tätt med. Nästan alla bor i Tullinge. Jag träffar mina kusiner varje vecka, ofta fler gånger. Det känns mycket bra! Att skriva om familjen utan att nämna dem skulle vara konstigt. Men här kommer en närmare beskrivning om min närmsta familj:

Mamma och pappa träffades för ungefär hundra år sedan, och 7 månader senare så var de förlovade och väntade barn (mig). De är fortfarande gifta, bor någon minut ifrån mig i ett radhus som blir större och större i takt med att barnen emigrerar.

Pappa är från Göteborg, och flyttade hit när han var 19 då han började polishögskolan. Han är således polis. Stationsbefäl på Södermalm. Han spelar pingis och spelar poker. Han köper gärna nya teknikprylar i form av Mac-datorer, systemkameror och avancerade mobiltelefoner. I bästa fall lär han sig hur man hittar ON-knappen.

Mamma är både tillverkad och född i Japan, dock av svenska föräldrar. Det blev så då min morfar jobbade där i tre år. De flyttade dock hem när mamma var 1 så hon har inget minne därifrån, det har däremot mina morbröder. Sen har hon bott lite varstans i Sverige och hamnade tillslut i Tullinge. Hon är socionom. Hon är min mest aktiva facebookvän. Gillar djur. Väldigt mycket. Fick knappt ett enda när hon var liten, nåt litet marsvin på sin höjd. Så det var det första hon tog sig för att skaffa sig när hon flyttade hemifrån. Så djur har vi alltid haft. Hundar har det alltid funnits i vårt hem, förutom en kort period då hunden som mamma köpte när hon flyttade hemifrån avlivades 16 år gammal.

Jag har en två år yngre syster, Amanda. Hon bor i Köping för tillfället med sin sambo. Det kan hon gott sluta med tycker jag, vilket också är planen tror jag. Hon har en massa hundar och pluggar till butikschef. Hon har helt klart ärvt mammas hundintresse. Några år efter att hunden jag berättade om i mammas presentation hade dött så önskade sig Amanda en. Hon var väl 12, eller nåt. Pappa råkade i ett svagt ögonblick säga "Ja" och på den vägen är det. Just den hunden bor dock hos mamma och pappa nu. Amanda har bara två hemmavarande hundar för tillfället, men det blir det nog ändring på snart.

 

Min ena bror är fyra år yngre än jag, Teo(dor). Han går sista året på gymnasiet, jobbar extra som arrestvakt och kör Stand-up. Just nu är han i Los Angeles och hälsar på någon form av stand-upkomiker som han har lärt känna då denne var i Stockholm. Det är typiskt Teo på nåt vis. Han är social, rolig, framåt, utåtriktad...Ja, typ allt som jag inte är.

 

 

 

 

Min sex år yngre bror heter Agaton. Det var han ensam om ett tag, ingen annan hade det namnet som tilltalsnamn. Nu delar han det med andra dock. Han går första året på gymnasiet. Spelar wow, har en flickvän sen ett år tillbaka eller så. Man ser honom inte så mycket av föregående anledningar.

I familjen ingår även lite (typ två, plus Amandas) hundar och en katt.






Kommentarer
Postat av: Amanda

Helt rätt, nästa valp är beräknad att födas om två dagar... Jag tror jag snor listan av dig, kul grej ju!

2011-01-08 @ 17:47:05
URL: http://tindrelin.blogg.se/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0