notering till mig själv och andra II

2011-02-03 ♥ 10:54:49 | Kategori >> Mat & bak & sånt | KOMMENTARER (1)

Köp aldrig pangasiusfiléer. Det är äckligt. Fruktansvärd fisk, verkligen.

Vi köpte det förut, lurades förstås av det billiga priset. Det är vit fisk, hur äckligt kan det vara liksom? Panerade och åt med remoladsås. Vi kunde inte ens äta upp skiten. Fick kasta portionerna och göra ny mat. Men sedan dess har vi haft kvar frysta filéer som jag har varit för snål för att slänga (sambon har propsat på att kasta dem!). Idag tänkte jag göra en fisksoppa. Tvättade dem noga under rinnande vatten, gjorde soppa med mycket kryddor, lök, chili...ja mycket som kan dölja smaken. Det. Hjälpte. Inte.

Pangasius smakar ungefär som en kallsup i en äcklig insjö.

Oj, läs här också så blir ni nog ännu mer övertygade. Om inte smaken i sig skulle vara nog för att få en att aldrig köpa fisken mer.



Kommentarer
Postat av: Anaiah

Den saluförs också som ett mer hållbart alternativ än torsken, men är i själva verket själv hotad av utfiskning. Tre bra själ att skippa den!



Själv köper jag Hoki eller certifierad torsk från hållbart och övervakat fiske.

2011-02-07 @ 19:10:49
URL: http://anaiah.blogg.se/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0