provocerande

2010-09-20 ♥ 15:05:10 | Kategori >> Tankar & diskussioner | KOMMENTARER (1)

Jag blir provocerad som bara den, nästan aggressiv, när folk är präktiga nog att ha det städat hemma jämt. Det handlar förstås om mindervärdeskomplex. Om jag fick ändra på någonting i min personlighet så skulle det vara min totala brist på diciplin.

Vårt kök för några minuter sedan. Jag har faktiskt städat nu. Inte en sekund för sent...

 

Det är väldigt roligt med folk som har mindervärdeskomplex, och hur det visar sig. När man hetsar upp sig, blir arg och försöker motbevisa någon eller kanske säga att "så är det inte egentligen".

Som när småbarnsmorsan blir helt jävla galen av någon som påstår att hon/han aldrig vill ha barn. Vad är grejen med det? Bara för att du vill det så betyder det faktiskt inte att alla andra känner likadant.

Eller när någon outbildad blir vansinnig av att någon påstår att hon/han sätter en utbildning högt på prioritetslistan. "Man behöver faktiskt inte utbilda sig för att lyckas...!!!!!" skriker de, som om någon någonsin påstod det?!

 

 




Kommentarer
Postat av: Lisette

Läste din kommentar på blondinbellas blogg. Helt rätt!

2010-09-20 @ 15:50:25
URL: http://lissephoto.blogg.se/

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0