chokladmuffinsform med fyllning

2010-09-30 ♥ 21:27:41 | Kategori >> Mat & bak & sånt | KOMMENTARER (0)

Jag tänkte att det borde väl inte vara så svårt att göra "muffinsformar" helt i choklad? Det var det inte heller!

Jag smälte mörk choklad i micron

 

och tog fram en helt ren pensel

 

sedan penslade jag insidan på en vanlig muffinsform

många tunna lager. Bara att ställa in någon minut i kylen mellan varje gång så den stelnar

 

sen till det något kritiska - att pilla bort pappret försiktigt

 

sådärja! Inte alls svårt faktiskt

 

sedan kan man fylla den med mest man vill. Jag tog bara vanlig grädde och några björnbär.

Men chokladgrädde eller kanske chokladmousse hade nog varit gott.

 

...fyllde på med lite mer bär. Och florsocker.

 

Vad skulle du valt i din?

 

 




Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0