tröttma

2010-10-08 ♥ 23:25:48 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (1)

Jag hade nog behövt vila den här helgen. Men det är så svårt, nästan omöjligt, att aktivt planera in dagar då ingenting ska stå i kalendern. Det känns så onödigt, även om det är viktigt egentligen. Det är inte farligt att stressa bara man kopplar av ibland också. Jag ska göra det, sen. Ångesten innan tentan är försvunnen, det är skönt. Det känns nästan som att vara ledig eftersom jag bara jobbar fre-lör-sön...och på måndag börjar skolan igen med c-uppsats och annat.


 

En tanke slog mig idag när jag var på jobbet. När man har ett riktigt jobb, alltså ett heltidsjobb, då får man vara ledig. Två dagar i veckan. Och flera veckor i sträck på sommaren! Minst tre! Upp till fem! Det är ju helt sjukt. Tänk vad fantastiskt!




Kommentarer
Postat av: Lisa

och jag som läser till lärare får nästan 3 månader ledigt när jag jobbar heltid. Det är helt sjukt. Har inte haft en ledig sommar sen jag var 15. Har alltid jobbat mellan plugget.

2010-10-09 @ 08:49:53

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0