söndagsbak

2010-10-03 ♥ 16:23:33 | Kategori >> Mat & bak & sånt | KOMMENTARER (0)

Jag fick lust att baka cupcakes

 

Det roligaste är att dekorera dem

 

Jag gjorde bröst.

 

D-cups

 

De som inte blev runda fick strössel på sig istället.

 

Cupcakessmeten är Leilas grundrecept, frostingen gjorde jag utan recept. Ett paket philadelphiaost, en rejäl klick smör, kanske 60 gram, och nästan ett helt paket florsocker samt några droppar citronsaft.

 

Jag har egentligen en muffinsplåt vilket ju är jättebra när man bakar cupcakes, men den har inte flyttat hem till oss än utan är kvar hos mina föräldrar.

 

En minislickepott är fantastisk när man smetar frosting.

 

 




Kommentarer

Lämna en kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0